Jumala Rakastaa Homoja

Posted on Posted in Usko

Jumala rakastaa homoja, heteroja, sekä kaikkia muitakin ihmisiä määritteli hän sitten itsensä miten hyvänsä. Jeesus kuoli kaikkien ihmisten puolesta. Meidän uskovaisten kristittyjen tulisi rakastaa kaikkia ihmisiä Jumalan luomina ja rakkauden kohteina. Meidän tulisi kohdella kaikkia ihmisiä, kuten tahtoisimme itseämme kohdeltavan. Olen kristitty ja rakastan myös homoja.

 

Jumalan armo, rakkaus ja Jeesus ovat tarkoitettu, ei pelkästään uskovaisille, vaan kaikille ihmisille maailmassa. Tästä suuresta rakkaudesta huolimatta Raamatun Jumala ei hyväksy kaikkea ja rakasta kaikkea.

 

Kuulen usein esimerkiksi Avioliittoon ja seksuaalisuuteen liittyvissä keskusteluissa, että uskovana ihmisenä ei saisi olla mielipiteissään niin tuomitseva. Lisäksi törmään todella usein tämänkaltaiseen kysymykseen: ”Eikö Raamatussakin lue ettei saisi tuomita ketään?” 

 

Raamattu kyllä kertoo selvästi, että ihmisen tehtävä ei ole tuomita ketään, tai määrittää sitä mikä on Jumalan mielestä oikein ja väärin. Ei ole minun, Paavin tai edes Päivi Räsäsen tehtävä tuomita yhtään ketään Jumalan puolesta. Voimme tästä huolimatta sanoa ja kirjoittaa mitä ajattelemme ja miksi ajattelemme. Minä en tuomitse tai määrittele lakia, en Raamattua, tai Jumalan mielipiteitä.

 

Onko minun syyni, että Jumala ei ole Raamatun mukaan luonut esimerkiksi homoseksuaalisuutta ja määrittelee homoseksuaalisen kanssakäymisen luonnottomaksi? Ei ole myöskään olemassa tieteellisesti yksimielisesti hyväksyttyä todistettavuutta sille paljon hoetulle oletukselle, että ihminen syntyisi homoksi, tai väärän sukupuolen kehoon. Itseasiassa ei ole olemassa yksimielistä näkemystä edes sille, mitkä kaikki tekijät vaikuttavat sukupuoli-identiteettiin.

 

Lainaus Raamatusta:

“He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen, he ovat kunnioittaneet ja palvelleet luotua eivätkä Luojaa — olkoon hän ikuisesti ylistetty, aamen. Siksi Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen, ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitsemansa palkan”

 

On myös lukuisia muita kohtia, joissa Raamattu selkeästi ilmaisee mitä Jumala ajattelee homoseksuaalisuudesta. Olenko minä nyt siis tuomitseva tai homofoobinen, kun perustan mielipiteeni Jumalan näkemykseen asiasta? Mikäli olen oikein ymmärtänyt on Jumala Raamatun mukaan ainoa kelvollinen tuomari. Olenkohan tekopyhä? Tuskin, sillä Raamatun mukaan minä ja kaikki muutkin ihmiset tekevät syntiä ja ovat syntisiä. Kaikki me ihmiset kelpaamme silti Jumalalle, kun otamme hänen rakkautensa, armonsa ja anteeksiantonsa vastaan.

 

Kuka Tuomitsee Suomessa?

 

Henkilö joka tekee teon joka määritellään Suomen lain mukaan rikokseksi, joutuu usein kiinni jäädessään asian seurauksena oikeuteen. Kuka, tai mikä tämän henkilön tuomitsee? Syyttäjä, uhri, tuomari, vaiko laki? Henkilö tuomitaan minun ymmärrykseni mukaan lain määrittelemällä tavalla, joten laki tuomitsee lainrikkojan.

 

Jos minä varoitan asiallisesti henkilöä tekemästä jotain perusteella, että se on rikos suomen lain mukaan. Tai jos edes kerron oman mielipiteeni asiasta, niin olenko tuominnut yhtään ketään? Ei, olen varoittanut ja saattanut henkilön tietoon oman perustellun mielipiteeni, joka pojautuu lakiin. En ole laatinut lakia, tai tuominnut sen perusteella yhtään ketään.

 

Olen myös kuullut syytöksiä siitä, että Jumala oli epäoikeudenmukainen ihmisiä kohtaan säätäessään omat lakinsa. Olen kuullut väitettävän että jos Jumala on olemassa, niin tuskin hän välittää siitä mitä me täällä teemme. Toisin sanoen Jumalan säätämien lakien ja rangaistusten koetaan olevan röyhkeää sanelupolitiikkaa ja narsistimaista määräilyä. Itse koen Jumalan säätämät asiat pelkkänä huolenpitona ja hyvyytenä ihmisiä kohtaan. Koen että niiden tarkoitus on ylläpitää järjestystä ja oikeudenmukaisuutta.

 

Mitähän rikollinen ajattelee vankilassa? Ajatteleekohan hän, että ainoa todellinen syy miksi olen syyllinen, on vain eri mieltä olemine lain kanssa. Onko hän katkera lain laatijoiden tavasta määrittää ja sanella mikä on oikein ja väärin? Ehkä, mutta silloin hän ei ymmärrä, että laki on tarkoitettu olemaan oikeudenmukainen, kaikkien parhaaksi ja turvaamaan yhteiskunnan järjestystä.

Ville Jordan

Ville Jordan

Olen 24-vuotias varkautelainen mies. Kirjoitan blogissani mielipiteitä ja pohdintoja elämästä sekä itseäni kiinnostavista ajankohtaisista aiheista.
Ville Jordan

Kommentit

Kommenttia

3 thoughts on “Jumala Rakastaa Homoja

  1. Mielestäni kaikki ihmiset ja perheet ovat yhtä arvokkaita ja kaikille täytyy taata ihmisoikeuksin perusteltu tasa-arvoinen ja oikeudenmukainen kohtelu. En ole yhtään ainoata homo, hetero, tai muitakaan ihmisiä/perheitä vastaan. Minulle ei siis ole samantekevää, kohdellaanko kaikkia ihmisiä tasa-arvoisesti ihmisinä.

    On täysin eri kysymys, vastustanko ”tasa-arvoista” avioliittoa, jossa poljetaan lapsen ihmisoikeuksia unohtamalla hänen oikeutensa kasvaa isän ja äidin kasvattamana. Näin käy, jos samaa sukupuolta olevat parit saavat laillisen adoptio-oikeuden. On tutkimuksia joissa todetaan että, lapsi kasvaa ja kehittyy kaikkein parhaassa mahdollisessa tapauksessa biologisen isän ja äidin luona. Ainoastaan poikkeuksellisen huonoissa tilanteissa, joissa lapsen biologiset vanhemmat eivät ole kykeneviä huolehtimaan lapsesta, on lapselle enemmän hyötyä, kuin haittaa eroittamisesta hänen omista biologisista vanhemmistaan.

    Kannatan siis nykyistä olemassa olevaa, jo valmiiksi tasa-arvoista ja syrjimätöntä perhelakia. YK:n mukaan nykyinen lainsäädäntö jossa kaikki perheet sukupuolista riippumatta ovat jo tasa-arvoisessa asemassa on paras mahdollinen. Laki on YK:n mukaan kaikille parisuhteessa olevilla ja eri perheissä kasvatettaville lapsille oikeudenmukainen eikä syrji yhtään kenenkään ihmisoikeuksia.

  2. En ole puolesta enkä vastaan homoja. Suren sitä, että kirkko ei opeta puhdasta Jumalan sanaa. Näen kirkon kuin ”Hamlenin huilunsoittajana, joka johtaa ihmiset tuhoon, taputtaessaan päätä ja vakuuttaessaan, että Jumala rakastaa sinua sellaisena kuin olet”
    Kyllä Jumala rakastaa kaikkia ihmisiä ja kaikkensa uhranneena hän vetoaa: Tulkaa luokseni niin annan teille rauhan, sellaisen jota ette maailmasta löydä. Mutta Jumala on Pyhässä Ilmoituksessaan antanut ihmisille ohjeet, miten elää tämä todella lyhyt ihmisen elämä niin , että kerran pääsee isän kotiin. Ihmisen elinaika on kuin pisara verrattuna ikuiseen elämään.
    Jeesus ei tuominnut homoja, vaan jätti heidät elämään elämäänsä niin kuin haluavat. Mutta koska he kieltytyvät noudattamasta Jumalan tahtoa, ikuista elämää he eivät saavuta, Jumalan Sanan mukaan.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *